x

Hz. Bilal-i Habeşi - 1708

Bahar Yayınları
Ürün Kodu : 9789754502732
İslam Dinin İlk Ezan Okuyanı, Habeşli Köle, Peygamber'in Müezzini, Hz. Bilal'i Habeşi'nin Hayatını Anlatan Kitap
245,00 TL
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Beni Ara
  • Baskı Sayısı1. Baskı
    DilTÜRKÇE
    Sayfa Sayısı317
    Cilt TipiKarton Kapak
    Kağıt CinsiKitap Kağıdı
    Boyut13.5 x 21 cm

    İçindekiler


    Hazret-i Bilal-i Habeşi’nin Hal Tercümesi 11

    Korkunç Karanlıklar 15

    Allah’ın Nuruyla Bakanlar 35

    Petekteki Bal Arısı 57

    İleriye Atılan Adımlar 75

    Rahmet Müjdeleri 95

    Yumruktaki Can 117

    Ağlayan Ateş 139

    İlâhi Örnek Adalet 159

    Fidan Sökülürcesine 177

    Uykudan Hayırlısı 197

    Eden Bulacaktı 219

    Sıkıntının Bu Türlüsü 239

    Saadet ve Hüzün 259

    Çevreden Çevreye 279

    Yolunu Gözleyenler 299

    "Ey Bilâl!

    Ben cenneti gördüm.

    Senin ezan sesin, sekiz kat gök cennette aksetmektedir."

    (Hadis-i Şerif; Buhâri, Müslim)

    Müezzinler hakkmdaki hadis-i şeriflerden:

    Müezzinler, kıyamet gününde, insanlar arasında boyun-ları en uzun, dereceleri yüksek olanlardır. "

    (İmâm-ı Ahmed, Hz. Muâviye’den)

    Karşılığını Allah’tan bekleyerek, her kim yedi sene müezzinlik ederse, Allah ona cehennemden berat (kurtuluş ilâmı) yazar. "

    (Tirmizî, İbni Abbas’tan)

    ÖNSÖZ

    Dünyanın dönüşü ve namaz vaktinin bizzat Hazret-ı Al-lah tarafından buyurulması dolayısıyle, hemen hemen yeryüzünde günün devamı süresince Ezan-ı Muhammedi nın okunmadığı an yoktur.

    Yirmi dört saat içinde beş kere insanlık, ezan ile namaza davet edildiği gibi uyarılır da.

    Ona, Allah’ın en büyük olduğu, Son Resulü Muhammed’e şehadet etmesi, salah ve felah bulmak için namazın tek deva bulunuşu, Hazret-i Allah’tan başkasına tapılmaması hatırlatılıyor.

    Kısacası, maddeye kendini kaptırmış olan insan, sık sık manevi hayata yaklaştırılıyor.

    Dünya hayatının, ahiretin vereceği saadeti hazırlayan bir kulluk meydanı olduğu bildiriliyor.

    Bu kadar mı?

    Hayır.

    Hazreti Allah eğer dileseydi, günde beş kere kılınmasını emrettiği namazın saniyesine kadar başlangıç vaktini emretmezdi. İnsanlara diledikleri vakitlerde kılmalarını bildirirdi.

    Halbuki öyle dilememiştir. Niçin?

    Çünkü, insana zamanın kıymetini anlatmak istemiştir.

    Karşılıklı verilen sözler, edilen vaadler, çalışmalar ve benzeri miatlı işlere alışmamız, tabii bir alışkanlık haline getirmemiz, bu İlâhi hikmette baş rolü oynamaktadır.

    Lâkin ne acıdır ki, günlük hayatımızda daima zamana kıymet vermeme, onu kıyasıya harcama hastalığına müptelâyız.

    Yıllar, aylar, haftalar, günler, saatlar, dakikalar değil, sa-niyeler kıymetliyken, bir adamsendecilikle birbirimizi bekletir, işimizi aksatır dururuz.

    Hazret-i Allah’ın, namaz vakitlerini neden böylesine kılı kırk yaparcasına tayin ettiği üzerinde durmayız.

    Günde beş kere Ezan-ı Muhammedi okunduğu halde, tarihi hakkında tam bilgimiz yoktur.

    Buna rağmen, ezanla birlikte hemen hemen her insanın aklına derhal Hazret-i Bilâl-i Habeşî gelir.

    O kadar

    Fakat Hazret-i Bilâl-i Habeşî kimdir?

    Hayatı nasıl geçmiştir?

    Ezan-ı Muhammedi ile ilgi derecesi nedir?

    Ezan-ı Muhammedi ne zaman ve ne suretle okunmuştur?

    Bu şerefe ilk önce kim nail olmuştur?

    Daha nice nice sorular vardır ki, tam bir aydınlığa kavuş- turulmamışlardır

    Bu eser öyle bir ihtiyacı gidermek için yazıldı. Hazret-i Bilâl-i Habeşî’nin doğumundan vefatına kadar, neler geçmişse anlatıldı.

    Dikkatli bir göz, bu eseri okuduğu zaman daha nice nice gerçeklerle karşılaşacaktır

    İslâmiyetin nur nur fışkırışı üzerinden bin dört yüz seneden fazla zaman geçtiği halde, hâlâ insanlar arasında gizli kölelik, renk üstünlüğü sürüp gitmekte, bu çirkin gelenek uğrunda kan dökülmektedir.

    Halbuki Hazret-i Bilâl-i Habeşî bir köleydi. Derisi simsi-yahtı.

    Fakat madde üstünlüğü tanımayan, bütün insanları do-ğuşunda hür yaratan Hazret-i Allah’ın huzurunda en büyük şeref kulluktu.

    O da, göz aydınlığının fazlalığıyle, göğüslerin açıklığıyle orantılıydı.

    Esas olan vicdandı, yürekti.

    İnsan renk renk olabilirdi

    Fakiri, zengini bulunabilirdi

    Kısası uzunu, şişmanı zayıfı, hastası sağlamı, körü topalı şereflenmesinde kıstas olamazlardı.

    Nitekim, Hazret-i Bilâl-i Habeşî her türlü hareket ve sözlerle horlanırken, İslâmiyetle beraber mertebesini buldu.

    İlk Ezan-ı Muhammedi’yi okuma, kölelerden birinci müs- lüman olma, Hazret-i Peygamber’in yakını bulunma ve Ezan-ı Muhammedi’ye sabahları okunan Namaz uykudan hayırlıdıı" cümlesinin ilâvesi ilhamiyle şereflendi.

    Onun altmış yıllık hayatında biz insanlar için pek çok ibret ve örnek sahneleri vardır.

    Bütün iş bunları benimseyip tatbik edebilmektedir.

    Hz. BİL ve Acirc;L-İ HABEŞİ

    Ne mutlu, bir zamanlar "Siyah Kadının Oğlu" diye hakaret edilen Hazret-i Bilâl-i Habeşi’ye ki, bin dört yüz seneden beri her sabah ezanında İlâhi bir ikaz olan ilhamı, Ezan-ı Muhammedi’de tekrarlanır durur.

    Elbette Allah’ın takdir edeceği zamana kadar bu hal devam edecektir.

    Ahmet Cemil Akıncı

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.