x

Cübbeli Ahmed Hoca 27 Makbul Dua - İsm-i Azam Kitabı-1157

Cübbeli Ahmet Hoca Yayıncılık
Ürün Kodu : 9786054814404
Kur'an-ı Kerim' de Tekraren Geçen 5134 İsm-i Şerifin Zikriyle 27 Makbul Dua
205,00 TL
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Beni Ara
  • 27 MAKBUL DUA - İSM-İ AZAM

    Müellif: Yusuf En Nebhani Rahetullahi Aleyh
    Yazar: Ahmet Mahmut Ünlü/Cübbeli Ahmet Hoca
    Sayfa Sayısı: 164
    Boyut: 15 x 20 cm
    Basım Yeri: İstanbul
    Basım Tarihi: 2013
    Kapak Türü: Karton Kapak
    Kağıt Türü: Lüx Şamua Kağıt Renkli
    Dili: Arapça - Türkçe

    Allah-u Te'ala'nın Kuran-ı Kerim'de Geçen En İsimleriyle Yapılan İsm-i Azam Duası
    "O (en güzel ve en şerefli manalara delâlet eden) en güzel isimler yalnızca Allâh-u Te'âlâ'ya âittir! Öyleyse O'na onlarla yalvarın."
    (A'râf Sûresi: 180:'den)
    Değerli okurlarım! Fakir kardeşiniz bu kitabın sonundaki bazı duaları Metris Cezaevi'nden 14 Ocak 2012 gecesi saat 01:45'de yazıp daha sonra da avukatıma yazdırarak gönderdim. Kitabın birinci bölümünün sonundaki üç dua Yûsuf (Aleyhisselam)ın hapisten kurtulmak için okuduğu dualardır. Onu maddî zindandan kurtaran bu dualar elbette bizleri de maddî ve mânevi tüm belalardan kurtaracaktır.İçinizdeki bazı muzipler "Hoca bu kadar biliyorsun da peki neden hâlâ hapistesin" diye düşünebilir. Belki bu kitap basıldığında bu dualar sayesinde çıkmış da olabilirim ama esas mesele ibadet niyetiyle dua yapabilmektir. Nitekim bir hadîs-i şerifte:"Dua ibadetin iliği ve özüdür" buyrulmuştur. İmâm-ı Rabbânî (Kuddise Sirruhû)nun beyanı vechile:"Arkadaş senin vazifen sadece duadır,Kabûlünü düşünmekse sana kalmamış.Kendimle ilgili gelince, bu hususu Arifan Dergisi'nin Şubat sayısında "Her Şeyde Bir Hayır Vardır" başlığı altında ele aldım.Hz. Büreyde (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), bir adamın şöyle söylediğini işitti: "Allah ve acute;ım, şehâdet ettiğim şu hususlar sebebiyle senden talep ediyorum: Sen, kendisinden başka ilah olmayan Allah ve acute;sın, birsin, samedsin (hiçbir şeye ihtiyacın yok, her şey sana muhtaç), doğurmadın, doğmadın, bir eşin ve benzerin yoktur."Bunun üzerine Efendimiz (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular: "Nefsimi kudret elinde tutan Zât ve acute;a yemin olsun, bu kimse, Allah ve acute;tan İsm-i ve Acirc;zamı adına talepte bulundu. Şunu bilin ki, kim İsm-i ve Acirc;zamla dua ederse Allah ona icâbet eder, kim onunla talepde bulunursa (Allah ona dilediğini mutlaka) verir." [Tirmizî, Daavât 65, (3471); Ebû Dâvud, Salât 358, (1493).]

    AÇIKLAMA:


    1- Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), burada, dua ederken İsm-i ve Acirc;zam şefaatçi yapılarak istendiği taktirde Cenâb-ı Hakk ve acute;ın isteneni ifâde buyuruyor. Müteâkiben göreceğimiz üzere (1974 numaralı hadis) Allah ve acute;ın doksan dokuz ismi vardır. Bunlardan biri, İsm-i ve Acirc;zâm ve acute;dır. İsm-i Azâm ve acute;ın hangisi olduğu kesin şekilde belirtilmemiştir.
    2- Tîbî demiştir ki: Bu hadis delâlet eder ki: Allah ve acute;ın bir İsm-i ve Acirc;zam ve acute;ı var, o şefaatçi yapılarak dua ederse icâbet eder ve o isim burada mezkurdur. Keza hadiste: "Allah ve acute;tan başka şeylerden yüz çevirerek, tam bir ihlâsla zikredilen her isim, İsm-i ve Acirc;zam ve acute;dır, zira harflerin birbirine karşı farklı bir şerefi yoktur" diyenlere de hüccet vardır. Başka hadislerde de benzer şeyler zikredilmiştir. Onlarda, bu hadiste bulunmayan isimler de mevcuttur. Ancak, hepsinde "Allah" kelimesi mevcuttur. Bu durumdan hareketle İsm-i ve Acirc;zam ve acute;ın "Allah" lafzı olduğuna hükmedilmiştir.
    3- Hadiste dua etmekle, istemek (talepte bulunmak) arasında bir tefrik yapılmamaktadır. Buna göre, kulun: "Falanca şeyi bana ver" sözü, onun istemesi, taleb etmesidir.
    Dua ise, kulun nida ederek "Ey Rabbim! diye seslenmesidir. Rabb Teâla bu seslenmeye: "Lebbeyk ey kulum (ey kulum söyle ne istiyorsun " diye cevap verir. Bu durumda kulun istemesine mukabil Rabb ve acute;in vermesi (îta etmesi) vardır. Şu halde, dua ve isteme arasında belirtilen bu fark mevcuttur.
    Bu ince farkın her zaman gözetilmeyip, birinin diğeri yerine kullanılması da câizdir, vâkidir. Nitekim Tîbî der ki: "Duaya icabet, dua edenin, duayı kabul edenin yanında bulunduğuna delâlet eder. Bu da, îtanın (vermenin) hilâfına ihtiyacın yerine getirilmesini tazammun eder. Şu halde ikincisi daha üstündür."

    İÇİNDEKİLER

    Önsöz 3
    Müellif Hazretleri Bu Eser HakkındaŞu Mâlumâtı Serdetmiştir 5
    BİRİNCİ BÖLÜM
    ESM ve Acirc;-İ ŞERÎFEDEN SONRA OKUNAN DUALARINTERCÜMELERİ VE FAZİLETLERİ 7
    Esmâ-i Şerîfeden Sonra Okunan DualarınTercümeleri Ve Faziletleri 9
    İKİNCİ BÖLÜM
    KUR ’ ve Acirc;N-I KERÎMDE MEVCUT OLAN ESM ve Acirc;-İ HÜSN ve Acirc;İLE SONRASINDA OKUNACAK DUALAR 53
    Kur’ân-ı Kerîm’de Mevcut Olan Esmâ-i HüsnânınKıraati Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler 54
    Kur’ân-ı Kerîm’de Mevcut Olan Esmâ-i Hüsnâ 55
    Kur’ân-ı Kerîm’de Mevcut Olan Esmâ-i HüsnâdanSonra Okunacak Dualar 91
    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    KUR ve Acirc;N-I KERÎMDE BULUNAN ESM ve Acirc;-İ HÜSN ve Acirc;NIN TÜRKÇE OKUNUŞLARI VE SONRASINDAKİDUALARIN TERCÜMELERİ 105
    Kur’ân-ı Kerîm’de Bulunan Esmâ-i HüsnânınTürkçe Okunuşları 107
    Kur’ân-ı Kerîm’de Bulunan Esmâ-i HüsnâdanSonra Okunan Duaların Tercümeleri 150

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.