x

Abdest Risalesi Cübbeli Ahmet Hoca

Cübbeli Ahmet Hoca Yayıncılık
Ürün Kodu : 9786059010979
Temizliğin Dindeki Yerini Abdest Almanın Faziletini Anlatan Cübbeli Ahmet Hocanın Kitabıdır
119,00 TL
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • Yorumlar (0)
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Beni Ara
  • Abdest Risalesi Cübbeli Ahmet Hoca

    Kitap Özellikleri

    Cilt Durumu : Ciltsiz
    Basım Tarihi : Haziran 2013
    Boyutlar : 13,50 x 19,50 cm
    Basım Dili : Türkçe - Arapça
    Kağıt Tipi : 2.Hamur
    Sayfa Sayısı : 288


    Önsöz

    Bilindiği üzere, insanın ilmihâlini öğrenmesi farzdır. Nitekim Enes ibni Mâlik (Radıyallahu Anh)dan rivayet edilen:"İlim aramak her müslüman üzerine farzdır."
    (İbni Mâce, Mukaddime: 17 No:224, 1/81, Taberânî, el-Mu'cemii’lKebîr, No: 10439, 10/195, Beyhakî, Şu'abıı'l-İman, No: 1666, 1667, 2/254)hadîs-i şerifi de bu manadadır.
    Abdest Risalesi Kitabından Bazı Alıntılar Şöyledir.Lalegül Neşriyat Arifan Yayınlarından Sizlere Ulaştırılmaktadır.
    Gerçi hadîs-i şerifte: ‘Tahsili farz olduğu bildirilen ilim"den hangi bilgilerin kastedildiği yolunda müteaddit yorumlar yapılmıştır. Çünkü bu kelime ile bütün ilimlerin kastedilmediği ma’lumdur.
    Zira kişinin her ilim dalma çalışması mümkün de-ğildir. Farz olan bir şeyi yapmamak ise, azabı mucip bir haramdır.
    Dolayısıyla bu takdirde bütün mü’minler farz olan bir ibadeti terk etmekle haram işlemiş sayılırlar ve bundan, hepsinin azaba müstahak olması gibi bir batıl netice çıkar.
    Allâh-u Te'âlâ kullarına tâkatlan dışında bir teklif (güçlerinin yetmeyeceği bir yükümlülük) vermediğine göre, bu manada ilim arama sorumluluğunu kullarına yüklemediği anlaşılıyor. Bu sebeple İslam âlim-leri, buradaki ilimle ne kastedildiği hususunda çeşitli yorumlarda bulunmuşlardır.
    Sindî (Rahimehullah) bu yorumlan şöyle naklediyor: Abdullâh ibni Mübarek Radıyallahu Anh. dan bu hadisin açıklamasını istediklerinde:
    "Hadîsin manası halkın sandığı gibi değildir. Maksat şudur: Kişinin dînî bir mesele hakkında müşkilatı olduğu zaman bunu halletmek için soruşturması ve öğrenmesi farzdır" demiştir.
    Beyzavî (Rahimehullah) da: "Buradaki ilimden murad, kâinatın yaratıcısını tanımak, onun birliğini ve Rasûlüllâh s.a.v peygamberliğini bilmek ve namazın nasıl ve ne gibi hükümler çerçevesinde kılınacağına dair bilgilerdir" demiştir.
    Sevrî (Rahimehullah) ise: "Bu ilimden maksat; bilmemesi halinde kulun mazur sayılmadığı bilgilerdir" demiştir.
    Beyhakî (Rahimehullah) da: "Ergenlik çağına varıp akıllı olan kişinin normal olarak bilmesi beklenen ve bilmemesi düşünülemeyen genel dînî bilgiler burada kastedilmiş olabilir.
    Yahut faydalı olan ve ihtiyaç duyulan ilimlerin hepsi kastedilebilir.
    Her ilim dalında ihtiyacı karşılayabilecek bir cemaat temîni ve farz-ı kifâyenin îfasının sağlanması sorumluluğu bu hadiste bütün Müslümanlara veriliyor.
    Herkes bu mes’ûliyet altındadır. Ancak işaret edilen toplum yetiştirilip hizmetlerin îfası sağlanınca diğer-lerinden farziyet ve sorumluluk kalkmış olur" demiştir.
    Bazı âlimler: "Helal nzık talebi herkese farz oldu-ğu için helal ve haramı öğrenmek burada farz kılınmış," diye yorumlarken, bir kısmı da burada "Akaid" (inanç) ilminin murat olduğunu söylemiştir.
    Ali el-Kârî (Rahimehullah) in beyanına göre, şârihler, bu ilimden maksadın, "Herkesin mutlaka öğren-mesi gereken itikat ilmiyle, abdest ve namazla iligili ilmihâl bilgisi" olduğunu söylemişlerdir.
    Çünkü bunları öğrenmek, farz-ı ayın (büluğa ermiş her erkek ve kadına istisnasız farz) dır. İçtihat ve fetva mertebesine ulaşmak ise farz-ı kifâyedir, dolayı-sıyla bazılarının o mertebeye ulaşmasıyla farziyet diğerlerinden düşer.
    İmâm-ı Sühreverdî (Kuddise Sırmhu) nun beyanına göre, bu ilimden maksat, "İhlâs ilmi" dir ki bu, ne-fisten gelecek âfetleri ve amelleri bozacak şeyleri bilmekten ibarettir, zira ihlâs (amelleri sırf Allâh için yapmak), emrolunan bir şey olduğuna göre onun yolunu öğrenmek te ayrıca farzdır.
    Bu izahlar arasında en benimsenecek görüş, farz olan bu ilimden, İslâm’ın beş şartını öğrenme mana-sının kastedilmiş olmasıdır.
    Tabii ki namaz ve oruç, zengin-fakir demeden herkesi ilgilendirdiği için onlar hakkındaki hükümleri bilmek her Müslümana farzdır.
    Hac ve zekatın farziyetinde ise, zengin olmak, sağlıklı olmak ve yol güvencesi bulunmak gibi birtakım şartlar mevcut olduğundan, bu şartlan hâiz olan kimse-lerin bunlarla ilgili hükümleri de öğrenmeleri farzdır.
    Ayrıca ticaret yapmak isteyenin de o işe başlamadan evvel alış-verişle ilgili meseleleri öğrenmesi, yine böylece evlenecek kimsenin, nikâhla ilgili meseleleri bilmesi farz olur.
    Tabii ki farzlar da yerine göre değişir, zira amelden evvel ilim farz olduğu gibi, ilim ve amelin içinde de ihlâslı olmak farzdır, amelden sonra da korku ve ümit arasında olmak farzdır. (Ali el-Kârî, Mirkatü’l-mefâtîh, 1/477)
    Bu izahlardan anlaşıldığı üzere, itikattan sonra tahsili farz olan en mühim ilim, İslâm’ın beş şartı olup, onların en önemlisi namaz olduğuna göre, namazın anahtarı da temizlik olduğundan biz bu risaleyi bu konuya ayırmayı münasip gördük.
    Risalemiz başlıca beş bölümden ibarettir ki, bunlar da "Tahâret, Abdest, Gusül, Teyemmüm ve Kadın halleri" dir.
    Allâh-u Te‘âlâ’dan niyazımız, okuyan herkesi amele muvaffak kılmasıdır. Amin!..
    Ey iman etmiş olan kimseler! Namaza kalk(mayı arzula)dığınız zaman (eğer abdestsizseniz), yüzlerinizi ve dirseklere kadar (kap-layın şekilde) ellerinizi yıkayın! Başlarınızı mesh edin, ayaklarınızı da iki topuğa kadar (kapsayıcı şekilde yıkayın)!
    Eğer (namaz kılmanız gerektiğinde) cünüp kimselerseniz, (boy abdesti alarak) iyice temizlenin!
    Eğer siz (suyu kullanmanıza mâni olacak bir şekilde) hasta kim-seler yahut bir yolculuk üzere(bulunanlar) olduysanız veya siz-den biri(def-i hâcet yapıp da) abdest bozma yerinden geldiyse, ya da kadınlarla(cima etmek suretiyle) birbirinizedokunduysanız ve(abdest veya gusül almak için) bir su bulamadıysanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin de yüzlerinizi ve ellerinizi onun bir kısmıyla(kaplar şekilde sıvazlayarak) meshedin.
    Allâh (sizi abdest, gusül ve teyemmüm gibi vazifelerle mükellef tutarak) sizin üzerinize en ufak bir güçlük yüklemek istemiyor. Velâkin O sizi iyice temizlemek ve üzerinize nimetini tamamlamak istiyor, tâ ki siz(nimetlerine karşı) şükredesiniz!
    (Mâide Sûresi:6)

    İÇİNDEKİLER

    BİRİNCİ BÖLÜM

    Taharet (Temizlik) 15
    Mutlak suyun hükmü 16
    Mukayyet suyun hükmü 19
    Pisliğin kısımları ve hükümleri 20
    Helâ (tuvalet) âdâbı 23
    istibrâ 26
    istincâ 28

    İKİNCİ BÖLÜM

    Abdest 33
    Abdestin fazileti hakkındaki hadîs-i şerifler 35
    Abdestin müstakil bir ibadet oluşu 54
    Abdestsizliğin necaset sayılmasının manası 57
    Abdestin çeşitleri 60
    Abdestin farzları 62,69
    Çıplak ayağa meshetmek 81
    Abdestin sünnetleri 90
    Abdestin edepleri 118
    Abdest duaları 119
    Abdestten sonra okunacak dualar 123
    Abdestin mekruhları 126
    Abdesti bozan şeyler 128
    Abdesti bozmayan şeyler 136
    Abdestin alınışı 140
    Özürlünün abdesti 141
    Özürlünün hükmü 142
    Özürlü ile ilgili meseleler 143
    Meshetmek 146
    Mestler üzerine meshin şartları 150
    Çoraplar üzerine meshetmek 152
    Mestler üzerine meshetmenin süresi 154
    Meshi bozan şeyler 155
    Sargı üzerine mesh 156

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

    Gusül 163
    Cünüplükten yıkanmanın önemi 165
    Guslii gerektiren şeyler 168
    Guslü gerektirmeyen haller 174
    Guslün farzları 175
    Guslün sünnetleri 181
    Guslün edepleri 186
    Guslün mekrûhları 193
    Sünnet olan boy abdestleri 198
    Cünüp ve onun durumundaki hayızlı ve lohusa kadınlara haram olan şeyler 202
    Muhtelif meseleler 206
    Guslün hikmetleri 210
    Cenazenin yıkanması 214
    Cenaze yıkamanın hükmü 216

    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

    Teyemmüm 223
    Teyemmümün meşrûiyetine sebep olan hâdise 224
    Teyemmümün bu ümmete mahsus oluşu: 228
    Teyemmüm yapmayı meşru kılan sebepler 230
    Mâ-i müsta'melin hükmü: 232
    Teyemmümün neyle yapılacağı: 239
    Teyemmümün farzları 240
    Teyemmümün sünnetleri 242
    Muhtelif meseleler: 243
    Teyemmümün hangi hadesleri kaldıracağı: 245
    Teyemmümü bozan şeyler 249

    BEŞİNCİ BÖLÜM

    Kadın halleri 255
    Hayız müddeti 256
    Nifas (Lohusalık) 259
    Hayızlı ve nifaslı kadınlara haram olan şeyler 261
    İstihâza 270

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.